AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA PROSTE ĆWICZENIA

Na pewno wiesz, że ruch to zdrowie ale często nasza aktywność fizyczna ogranicza się do czynność związanych z naszą pracą i ew. drogą do pracy i z pracy do domu.

546506_323075684427794_100001760940113_782822_273662865_nPodczas mojej długoletniej pracy z klientami, którzy chcą schudnąć słyszę przeważnie…

„na aktywność fizyczną nie mam czasu”.

Już kiedyś pisałam o 17 wskazówkach dla osób „leniwych” jak można będąc w Domu lub Pracy mimo wszystko wprowadzić do swojego życia trochę niezbędnego ruchu.

Dziś natomiast kilka wskazówek dla osób, które nie szukają wymówek i chcą znaleźć 10 minut czasu dla siebie.

Oczywiście często pada pytanie na ile aktywność fizyczna pomaga schudnąć i jak i ile trzeba ćwiczyć. Często otrzymuje pytanie w stylu

” jak to możliwe codziennie pływam, 3 razy w tygodniu jestem w klubie fitness a nie chudnę? ”

Zapamiętaj, że podczas odchudzania stosowana Dieta odpowiada za 80% wyniku a odpowiednia aktywność fizyczna tylko za 20%. Więc można codziennie ćwiczyć i nie schudnąć, jeżeli stosujemy nieodpowiednią dietę. Ale ćwiczenia budują masę mięśniową a masa mięśniowa zwiększa spalanie kalorii w momentach kiedy nie ćwiczysz.

  • Każdy kilogram beztłuszczowej masy ciała spala około 6,5 kcal dziennie
  • Każdy kilogram tkanki tłuszczowej mniej niż 1 kcal dziennie  

Prędkość z jaką Twój organizm spala kalorie podczas odpoczynku jest znana jako Czytaj dalej

Opublikowano Skuteczne Odchudzanie, Wellness, Zdrowe Odżywianie, Zdrowe Serce | Otagowano , , , | 1 komentarz

BŁONNIK KONTRA BŁONNIK

Niejednokrotnie słyszeliście o tym, że należy jeść produkty pełnoziarniste, warzywa i owoce, które są zdrowe i mają w sobie również dużo wartościowego błonnika.

woman with fruits rejecting junk foodW Polsce zaleca się spożywanie 30g błonnika dziennie ale jemy go kilka razy mniej 7-10g dziennie. Minimalne spożycie błonnika dziennie powinno wynieść  25g a należyte  35g (czym więcej tym lepiej).

Ilość błonnika w codziennej diecie wpływa na ochronę przed chorobami cywilizacyjnymi oraz zdrowie jelit oraz na przyśpieszenie pasażu jelitowego. Spożywanie błonnika to nic innego jak prewencja również przed nadwagą.

Produkty bogate w błonnik to owoce, warzywa, orzechy, pieczywo i produkty mączne, kasze, otręby, ryż jest tego naprawdę sporo więc dlaczego obecnie jego spożycie w Polsce jest 4 krotnie niższe od zalecanego? Jak to wygląda w twoim przypadku?

Zastanówmy się jak wygląda nasza dieta:

  • Na śniadanie dominuje jasne pieczywo i produkty nabiałowe, brak w nim pieczywa ciemnego, warzyw i owoców.
  • Na 2 śniadanie dominują węglowodany proste, jasne pieczywo, drożdżówka , popularna wędlina lub po prostu Fast food bardzo rzadko jest to jakiś owoc czy np. sałatka warzywna.
  • Na obiad dominują ziemniaki a spożywane warzywa są często wysoko przetworzone pod postacią różnych gotowych surówek.
  • Podwieczorek, kolacja raczej nie obfitują w produkty bogate w błonnik.

Dlatego między innymi warto w każdym posiłku wprowadzać różnokolorowe warzywa lub owoce.

Poniżej mam dla Ciebie pomocne zestawienie produktów  Czytaj dalej

Opublikowano diety, suplementy diety, warzywa i owoce w diecie, Wellness, Zdrowe Odżywianie | Otagowano , , , , , , | Skomentuj

O NADCIŚNIENIU TĘTNICZYM SŁÓW KILKA

Często wraz z wiekiem, źle zbilansowana dietą (czego wynikiem jest nadwaga i otyłość), brakiem aktywności fizycznej jest związane nadciśnienie. Sprawa bardzo poważna i nie wolno jej lekceważyć.

1_medium1 Musisz mieć świadomość, że możesz nad tym zapanować i nigdy do niego nie dopuścić prowadząc zdrowy tryb życia i zwracając w swojej diecie na kilka szczegółów. Ostatnio wielu klientów naszego Centrum Promocji Wellness pyta jak poradzić sobie z problem nadciśnienia, więc przytoczę tu praktyczne wskazówki Agaty Lewandowskiej

Twoje serce pompuje krew bogatą w tlen do całego ciała przez system naczyń krwionośnych zwanych tętnicami. W momencie wypchnięcia z serca krew naciska na ściany tętnic. Siła skierowana przeciwko ścianie nazywana jest ciśnieniem tętniczym.

Jeśli twoje ciśnienie tętnicze na skutek:

  • palenia papierosów
  • zbyt małej aktywności fizycznej
  • otyłości
  • dużego spożycia sodu
  • dużego spożycia alkoholu
  • stresu

wzrasta powyżej 140/90 mm Hg i utrzymuje się na tym poziomie może to oznaczać, że chorujesz na nadciśnienie tętnicze.

Czytaj dalej

Opublikowano diety, suplementy diety, Wellness, Zdrowe Odżywianie, Zdrowe Serce | Otagowano , , , , , | Skomentuj

WYZWANIE NA ODCHUDZANIE NOWY TREND ODCHUDZANIA

Dziś słów kilka o modnym trendzie, który z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem osób mających problem z nadwagą.
witaminy__

Zastanawiasz się jaki to trend? To nie jest kolejna dieta cud, tylko skuteczny i wygodny sposób odchudzania w grupie. Na pewno wiesz, że w grupie raźniej i co 2 głowy to nie jedna oraz zdecydowanie prościej rozwiązywać problemy w grupie niż męczyć się samemu.

Warto wiedzieć, że statystycznie (badanie na zlecenie marki Splenda) :

  1. Typowa kobieta, przechodzi na dietę średnio około 3 razy w roku (2,7). Więcej niż co 10 badana (12 proc.) deklarowała, że odchudza się więcej niż 5 razy w roku.
  2. Kobiety rezygnują z diety odchudzającej średnio po 5 tygodniach, 2 dniach i 43 minutach – wynika z ostatnich badań dotyczących nawyków żywieniowych kobiet w czasie odchudzania. Co 7 badana (13 proc.) trzymała dietę przez 13 tygodni i więcej, czyli ponad 3 miesiące. Prawie co czwarta (19 proc.) poddawała się po około miesiącu. 8 proc. traci zapał już po tygodniu odchudzania, a 16 proc. odpuszcza po dwóch tygodniach.
  3. 6 na 10 kobiet (59 proc.) mówi, że to zachcianki żywieniowe sprawiają,  że odchudzanie jest dla nich trudne. Więcej niż  4 na 10 (42 proc.) badanych tłumaczy, że po prostu kocha jedzenie. 30 proc. kobiet podczas odchudzania czuje się depresyjnie. Panie relacjonowały także, że podczas diety przeszkadza im robienie zakupów i gotowanie dla całej rodziny, jedzenie poza domem (np. w restauracjach) i brak współtowarzysza, z którym mogłyby dzielić się codziennymi zmaganiami. Okazuje się, że utrata wagi najczęściej jest sabotowana bądź przez samych odchudzających się, bądź przez ich partnerów lub przyjaciółki.

Czytaj dalej

Opublikowano diety, Skuteczne Odchudzanie, Wellness, Zdrowe Odżywianie | Otagowano , , , | Skomentuj

STABILIZACJA WAGI PO ODCHUDZANIU

Podczas odchudzania koniecznie należy pamiętać o postawieniu przysłowiowej kropki nad „i” O czym zapomina 8 osób na 10, która się odchudzają.

Czym jest ta kropka?

podjadanie2Otóż jest to stabilizacja wagi, od której zależy długotrwały efekt, czasem naprawdę sporych wyrzeczeń podczas kilkumiesięcznego odchudzania.
Osoby z którymi pracuję, czasem maja za sobą liczne próby odchudzania i wymieniają liczne diety, które stosowały ale na moje pytanie jak wyglądała stabilizacja po stosowaniu kolejnej diety zapada cisza!

Niestety dla większości osób odchudzanie to mały epizod w życiu do którego motywuje nas wakacyjny wyjazd, ślub lub jakaś uroczystość rodzinna. Często liczymy, że później jakoś to będzie i dlatego 50% osób spotyka efekt jo-jo.

Czym jest Stabilizacja wagi – to nic innego jak powolne wychodzenie z diety, czym dłużej trwa stabilizacja wagi tym większa szansa na to, ze waga nie wróci. Minimalny okres stabilizacji powinien wynosić tyle ile stosowaliśmy dietę!

Musimy pamiętać o tym, ze utrata 10, 15 kg to dla organizmu  Czytaj dalej

Opublikowano diety, Skuteczne Odchudzanie, warzywa i owoce w diecie, Wellness, Zdrowe Odżywianie | Otagowano , , , , , , | Skomentuj