WODA A TWOJE ZDROWIE

Czy wiesz ile szklanek wody wypijasz codziennie? Czy wiesz dlaczego to takie ważne i jak spożyć zalecana ilość wody każdego dnia? Jeżeli nie do końca przywiązujesz do tego wagę to poniższe informacje będą dla Ciebie bardzo przydatne.

aloesPrzytoczę kilka faktów, które przybliżą Ci znaczenie wody w naszym codziennym życiu.

 Woda to występujący w największej obfitości składnik ludzkiego organizmu, stanowiący 2/3 masy całego ciała. Dlatego te zapotrzebowanie Twojego organizmu na wodę stoi na drugim miejscu zaraz za zapotrzebowaniem na Tlen!

Każdy rodzaj wody ma unikalne właściwości. Deszczówka ma smak delikatny, wody źródlane są bardziej zmineralizowane, wody w rzekach, jeziorach czy strumieniach smakują tym, co napotkały podczas swojej podróży. Jeśli rzeka ma w swoim przebiegu katarakty czy wodospady, jej wody są ożywione. Woda źródlana przesącza się przez kilometry gliny czy złóż mineralnych.

We współczesnym świecie znalezienie źródeł wody o wysokiej jakości staje się wyjątkowo trudnym zadaniem. Woda deszczowa, spadając przez atmosferę, natrafia na grubą warstwę zanieczyszczeń, które spowijają Ziemię. Po drodze wchłania dymy, pyły, drobnoustroje, ołów, minerały i całą paletę chemikaliów. Jeszcze jedno czy dwa pokolenia temu deszczówka była uważana za cenne źródło wody pitnej. W dzisiejszych czasach nie możemy już polecać picia wody deszczowej albo otrzymanej ze śniegu bez uprzedniego jej przefiltrowania.

 Zastanów się dlaczego codziennie potrzebujesz świeżej wody?

Ten życiodajny płyn jakim jest Woda:

  • Wspiera procesy trawienne, wchłanianie oraz eliminacji ubocznych produktów przemiany materii
  • Wspiera procesy usuwania toksyn z jelit i nerek
  • Cały czas reguluje i utrzymuje temperaturę ciała
  • Nawilża stawy i tkanki
  • Krew to system transportowy organizmu, stale przenosi składniki odżywcze po całym organizmie
  • Twoja krew składa się w około 92% z wody
  • Soki trawienne i wydzieliny w organizmie składają się prawie całkowicie z wody (Twój układ pokarmowy produkuje około 1,7 litra śliny dziennie!)

Ze względu na te wszystkie ważne czynności, Twój organizm potrzebuje w warunkach normalnych od 1,5 do 2 litrów wody dziennie, aby moc funkcjonować optymalnie. Na ilość wody, która należy spożywać dziennie wpływ ma także wzrost, dieta, aktywność/tryb życia, a nawet warunki meteorologiczne !

Warto wiedzieć, że Twój organizm traci wodę każdego dnia:

  • Poprzez wydychanie, pocenie się i wydalanie. Twój organizm traci około 1,7 litra dziennie
  • Podczas upałów bardziej się pocimy, a więc potrzebujemy więcej wody do regulacji temperatury ciała i dla ochłody
  • Gdy jest zimno dodatkowa ilość wody tracona jest poprzez oddychanie
  • Każda godzina aktywności fizycznej to potrzeba od 1 do 3 szklanek wody dodatko
  • Centralne ogrzewanie ma właściwości wysuszające, a więc musisz więcej pić, lub zmniejszyć ogrzewani

Czy wiesz, że jeśli z powodu ciężkiej pracy albo wewnętrznego gorąca pije się duże ilości wody, najlepiej jest robić to przynajmniej 30 minut przed posiłkiem lub godzinę po nim. Inaczej enzymy trawienne i inne wydzieliny zostają rozpuszczone, a wówczas składniki odżywcze nie są skutecznie pobierane z pożywienia. Kiedy pije się wodę podczas posiłków, najkorzystniej jest wypijać tylko około połowy szklanki, najlepiej w postaci zupy lub herbatki ziołowej pod koniec jedzenia.

Woda to siła witalna Twego organizmu, bez niej dosłownie wysychasz!

Czy wiesz, że Woda w naturalny sposób powstrzymuje apetyt. Brak wody może prowadzić do przejadania się. Dzieje się tak dlatego, iż umysł nie rozróżnia pomiędzy głodem, a pragnieniem, a więc gdy sądzisz, że czujesz się głodny to istnieje prawdopodobieństwo, iż tak naprawdę Twój organizm potrzebuje wody. Wypij więc szklankę wody przed posiłkiem. W większości przypadków zlikwiduje to uczucie, o którym sadziłeś, że jest głodem.

Jeżeli Twój organizm jest odwodniony to występują:

  • Bole głowy.  Ważną funkcją wody jest wypłukiwanie toksyn z organizmu. Twój mózg składa się w 75% z wody, a więc nawet niewielkie odwodnienie może prowadzić do bólu głowy.
  • Obniżenie poziomu koncentracji/zmęczenie. Twój organizm jest przeciążony toksynami i nie ma odpowiedniej ilości wody do ich usunięcia, więc będziesz odczuwać zmęczenie, gdy Twój organizm będzie zmagał się z toksynami.
  • Zatwardzenia. Picie odpowiedniej ilości płynów przyspiesza proces wydalania i wspiera jego regularność.
  • Zmniejszenie ilość moczu/ciemny mocz. Zadaniem nerek jest filtrowanie krwi i oczyszczanie jej z produktów ubocznych przemiany materii. Podstawą tego procesu jest odpowiednie dzienne zaopatrzenie organizmu w wody. Kiedy organizm ma za mało wody, następuje zmniejszenie ilości wydalanego moczu, uboczne produkty przemiany materii są bardziej skoncentrowane, a to przejawia się w ciemnym kolorze moczu.
  • Nieświeży oddech/ sztywny język. Jeżeli przez usta nie przepływa wystarczająca ilość płynów, resztki jedzenia nie są wypłukiwane dokładnie, przez co w jamie ustnej i gardle tworzą się pokłady bakterii, a język porywa się białym nalotem.
  • Suchość w ustach. ślina nawilża jamę ustna, odwodnienie redukuje jej ilość.

Poważniejsze przypadki odwodnienia:

  • Skurcze mięśni. Występują w przypadku, gdy do mięśni za pośrednictwem krwi nie dociera wystarczająca ilość tlenu. Powodem jest niewystarczająca ilość wody w organizmie.
  • Skóra. Przy braku odpowiedniej ilości wody do odżywiania skóry, traci ona swoja elastyczność. Zrób mały test: odciągnij skórę na grzbiecie dłoni, powinna natychmiast wrócić do poprzedniego położenia.
  • Oczy. Zamglone oczy i ciemne worki pod oczami/wokół oczu są oznaka poważnego odwodnienia.

 Nie zaniedbuj dostarczania organizmowi wystarczającej ilości wody… Im mniej wody pijesz, tym więcej Twój organizm będzie gromadził na później. Spowoduje to zatrzymywanie wody w organizmie, a dokładnie w komórkach, co da wrażenie „dodatkowych kilogramów”.

Warto pamiętać, że niektóre płyny odwadniają organizm

Kawa i tradycyjne herbaty zawierają kofeinę, która powoduje zwiększone wydalanie moczu, jest więc czynnikiem odwadniającym. Im więcej ich pijesz, tym szybciej woda przechodzi przez Twój organizm. Napoje dietetyczne zawierają sztuczne słodziki zamiast cukru. Słodziki te mogą wysyłać mylne komunikaty do mózgu, iż jedzenie (energia) znajduje się w drodze do żołądka, lecz ponieważ słodziki nie zawierają kalorii, nie pojawia się także energia, a więc mózg zaczyna wysłać komunikaty o głodzie, aż do pojawienia się pokarmu. Ludzie pijacy napoje dietetyczne dość regularnie maja więc tendencję do nadmiernego jedzenia. Na ogół myślimy, iż soki są korzystne dla naszego organizmu, lecz tak naprawdę są „słodką woda”.

Dlatego zawsze dużo lepiej jest zjeść prawdziwy owoc, bogaty w błonnik i składniki odżywcze.

Jeżeli pijesz soki owocowe, rozcieńczaj je pół na pół z woda, aby zredukować zawartość cukru. Unikaj produktów na bazie soków, gdyż zawierają zwykle dużo cukrów lub słodzików – sprawdzaj etykiety.

 Jedzenie jako źródło wody. Wyobraź sobie winogrono w swojej odwodnionej postaci – rodzynka – różnica wielkości pokazuje zawartość wody ! Jedzenie zawiera wodę w najróżniejszym stopniu, jednak wiele tego co jemy, ma bardzo niska zawartość wody lub traci wodę na skutek gotowania lub przetwarzania. A więc owoce i warzywa maja większą zawartość wody, jeżeli jesz ich dużo, możesz z nich nawet uzyskać do litra wody dziennie. Woda uzyskana z warzyw i owoców daje także mieszankę bogatych i zdrowych, łatwo wchłanianych mikroelementów.

wodaNiech Picie Wody Stanie się Twoim Zwyczajem na Całe życie

 Twoim celem jest regularne picie wody przez cały dzień. Unikaj picia zbyt dużej ilości wody na raz, ponieważ po prostu przepłynie przez ciało nie przynosząc większych korzyści. Pewnie przez pierwsze kilka dni będziesz częściej odwiedzać toalety. Dzieje sie tak dlatego, że Twój organizm nie jest przyzwyczajony do takiej ilości wody i potrzebuje trochę czasu, aby się przestawić. Pozytywną zmiana powinna być redukcja wagi ciała i centymetrów, gdyż rezerwy wody staną się zbędne i organizm będzie je stopniowo uwalniał.

 Oto w jaki sposób uda Ci się wprowadzić normę 8 szklanek wody dziennie:

  1.  Po przebudzeniu. W czasie snu Twój organizm traci wodę, a więc po obudzeniu się wypij duża szklankę ciepłej wody. Najlepiej z plasterkiem cytryny, bardzo dobrze znanym „oczyszczaczem”, który dodatkowo dodaje smaku.
  2. Śniadanie. Zapomnij o kawie, wybierz raczej Koktajl odżywczy. Przepisów jest mnóstwo – wypróbuj delikatny koktajl owocowy, który w naturalny sposób dostarczy Ci wodę oraz niezbędne składniki odżywcze. Jeżeli nie możesz żyć bez kawy, wypróbuj nasza delikatna alternatywę – Herbatkę Ziołowa Thermojetics
  3. Drugie Śniadanie. Wypij dużą szklankę wody z odświeżającym, wodnistym owocem (jak np. grejpfrut, melon, truskawki) lub zjedz sałatkę warzywna.
  4. Pora obiadowa. Dobrym wyborem będzie zupa – pełna warzyw. Na pół godziny przed posiłkiem wypij szklankę wody (jest to bardzo dobre dla osób będących na diecie, gdyż daje poczucie sytości).
  5. Podwieczorek. Zanim pójdziesz do domu wypij kolejna szklankę wody oraz jeszcze jedna szklankę Herbatki Ziołowej Thermojetics, która doda Ci energii.
  6. Po pracy. Podczas przygotowywania wieczornego posiłku, wypij szklankę wody i zjedz trochę świeżych warzyw. Do posiłku zjedz zieloną sałatę.
  7. Wieczór. Późnym wieczorem unikaj alkoholu i kofeiny– odwadniają organizm i w środku nocy będziesz się zrywać do toalety. W zamian za to spróbuj Napoju Aloesowo-Ziołowego – jest idealny po posiłku, łagodny i delikatny.
  8. Pora snu. Wypij ostatnia szklankę wody i pamiętaj o przykręceniu ogrzewania.

 Jeżeli w Twojej pracy nie ma dystrybutora wody pitnej, idąc codziennie do pracy zabieraj ze sobą dwulitrowa butelkę wody – pomoże Ci to kontrolować jej spożycie.

 To co mogę polecić w celu zwiększenia spożycia wody to wprowadzenie Aloesu na bazie koncentratu Aloesowo-Ziołowego o smaku mango pozyskiwanego z liści Aloe Vera, na bazie którego można przygotować świetne napoje oczyszczające i tonizujące organizm  zapewniając sobie tym samym rześkość i świeżość każdego dnia

Be Sociable, Share!
Ten wpis został opublikowany w kategorii diety, Skuteczne Odchudzanie, Wellness, Zdrowe Odżywianie, Zdrowe Serce i oznaczony tagami . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

2 odpowiedzi na „WODA A TWOJE ZDROWIE

  1. Pingback: PODSTAWOWE BŁĘDY W ODCHUDZANIU | Centrum Promocji Wellness

  2. Pingback: Sekrety Odchudzania | Centrum Promocji Wellness

Dodaj komentarz