Co dziś jadłeś na śniadanie?

Coraz więcej osób ma świadomość, że należy zdrowo się odżywiać ale większość nie rozumie różnicy pomiędzy jedzeniem a odżywianiem.

Podstawowe zasady zdrowej diety są na ogół znane ale niewiele osób je przestrzega i raczej w codziennym życiu odwracamy piramidę żywieniową do góry nogami spożywając za często produkty o wysokim indeksie glikemicznym, które powinniśmy jeść rzadko o aktywności fizycznej która jest podstawą Zdrowej diety na ogół zapominając zupełnie. Spożycie wody w ilości 1,5-2 l każdego dnia to również duże wyzwanie, któremu nie każdy jest w stanie podołać. Spożycie warzyw i owoców, produktów pełnoziarnistych i warzyw strączkowych jest dalekie od ideału

Musisz wiedzieć, że Twój organizm składa się z setek trylionów komórek.

Optymalne funkcjonowanie organizmu wymaga dostarczania mu codziennie ponad 100 różnych substancji. Należą do nich witaminy, substancje mineralne, mikroelementy, aminokwasy itd.

Woda bierze udział w funkcjonowaniu wszystkich części ciała. Dla ich prawidłowej pracy, potrzeba nie mniej niż 1,5 – 2,0 litry wody dziennie. W ciągu dnia i w nocy organizm traci wodę i energię, której źródłem są białka, tłuszcze i węglowodany.

W nocy komórki aktywnie regenerują się zużywając witaminy, substancje mineralne i pozostałe składniki, dostarczone w ciągu dnia oraz wodę.

Rano budzisz się „pusty”, Twoje komórki wołają „daj mi jeść, daj mi wody” !

Więc Twoje zdrowe odżywianie zaczyna się każdego ranka od odpowiednio zbilansowanego śniadania i tutaj wiele osób popełnia podstawowy błąd fundując sobie każdego ranka śniadanie węglowodanowe

Proste węglowodany spożyte rano (płatki, musli, białe pieczywo, grzanki, konfitury czy popularne kanapki itp.) powodują natychmiastowy wzrost poziomu cukru we krwi i ten zapas cukru musi organizm w jakiś sposób wyrównać. Nadwyżka cukru, który nie został wykorzystany do produkcji energii, zostaje przetransformowana i magazynowana jako tłuszcz. W rezultacie opada poziom cukru we krwi i ciało domaga się następnych węglowodanów. Cykl ten powtarza się 2-3 razy dziennie, który jest jedną z najczęstszych przyczyn otyłości, nadciśnienia, cukrzycy i całego szeregu dalszych dolegliwości.

Część osób nie ma czasu lub ochoty na ten ważny posiłek każdego ranka i nie je śniadania

Jeśli pominiesz śniadanie, poziom cukru w krwi spadnie poniżej normy, co oznacza atak „głodu” i spadek energii. Ponownie koncentrujesz się na prostych węglowodanach ( czekoladka, precelek, batonik, drożdżówka itp.).., aby osiągnąć szybki wzrost energii. Proste węglowodany powodują znaczny skok poziomu cukru w krwi a jego nadmiar musi organizm w jakiś sposób wyrównać. Nadmiar cukru zostaje przetransformowany w tłuszcz. Cykl ten powtarza się 2-3 razy dziennie, co jest również jedną najczęstszych przyczyn otyłości i całego szeregu dalszych dolegliwości

Warto wiedzieć, że …„jeżeli z rana nie je się śniadania przez 3-4 godziny a później spożyje cukry proste można tym wywołać gwałtowny skok insuliny porównywalny z podpaleniem zapałką rozlanej benzyny”

Obydwa te warianty są nieprawidłowe powodują rozdrażnienie, niską wydajność w pracy, brak energii a w perspektywie uzależnienie od węglowodanów co z kolei prowadzi do nadwagi i złego samopoczucia

Ale masz szansę zmienić to już od jutra !

Wiec jak powinno wyglądać odpowiednio zbilansowane śniadania i czego powinno dostarczyć organizmowi

1 Energii Rano konieczne jest uzupełnienie straconej w ciągu poprzedniej doby energii, źródłem której powinno być białko, a nie cukry proste, lub tłuszcze

2. Składników odżywczych Konieczne jest uzupełnienie całego zestawu składników odżywczych, które organizm zużył poprzedniego dnia – w szczególności w nocy, w procesie regeneracji komórek.

3 Wody W ciągu nocy organizm traci wiele wody podczas oddychania, wydalania i pocenia się. Dlatego bardzo ważną rzeczą jest uzupełnienie jej braku w organizmie.

4. Równowagi Zbilansowane śniadanie na bazie białka prowadzi do uniknięcia uczucia niekontrolowanego głodu i stałej chęci podjadania. W rezultacie łatwo jest kontrolować wagę ciała i nie odczuwać osłabienia i zmęczenia w ciągu dnia. Przeciwnie, jesteśmy w dobrej formie i mamy dobre samopoczucie.

Takie śniadanie dostarcza organizmowi wszystkich niezbędnych substancji odżywczych i energii bez podniesienia poziomu cukru. Uniezależnia organizm podczas dnia od węglowodanów prostych. W ten sposób komórki smakowe są pod kontrolą a chęć na węglowodany (czekolada, nasze przysmaki, pieczywo, Fast foody, napoje gazowane, itp.) znika a organizm przy produkcji energii wykorzystuje własne zmagazynowane zapasy tłuszczu.

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Amerykańskie Towarzystwo Serca, osoby jedzące śniadania są w mniejszym stopniu narażone na otyłość. Najważniejszym i najstarszym źródłem energii pokarmowej znanej człowiekowi są węglowodany. Według zasad prawidłowego żywienia węglowodany złożone, których źródłem są produkty zbożowe, powinny znajdować się w naszej codziennej diecie w jak największej ilości. To dzięki nim mamy energię do pracy, jasno myślimy, a po pracy mamy chęć i siły na to, by poćwiczyć i poprawić własną kondycję fizyczną .Śniadanie powinno być prawidłowo zbilansowane i zapewnić nam tyle energii, byśmy mogli funkcjonować przez kolejne 3-4 godziny.

Podstawowe zasady, o których powinno się pamiętać jedząc poranny posiłek to:

Na talerzu powinny znaleźć się: produkty zbożowe, najlepiej pełnoziarniste, bogate w pełnowartościowe węglowodany, błonnik i żelazo oraz porcja nabiału, która jest źródłem niezbędnego białka i wapnia (mleko, jogurty, twarogi, sery). Posiłek powinien być bogaty w witaminy z grupy B (otręby, orzechy), magnez (kakao) i witaminę C (sok pomarańczowy lub inny owocowy, świeże owoce i warzywa),

Śniadanie musi być: pełnowarościowe, lekkostrawne, urozmaicone i zjedzone w spokoju,

Śniadanie jest najważniejszym posiłkiem dnia, i dlatego „Śniadanie jedz jak król, obiad jak szlachcic, a kolację jak żebrak”.

Twoje śniadanie powinno zawierać

  • Około 20g białka
  • Podstawowy zestaw witamin i substancji mineralnych
  • Nie więcej niż 5 g tłuszczu
  • Wartościowy błonnik

… i wszystko to bez „szybkich” węglowodanów i zbędnych kalorii!

Takie śniadanie daje poczucie sytości i energii, pozwala nabierać prawidłowych nawyków jedzenia i podtrzymuje doskonałą formę organizmu.

Dla większości przygotowanie takiego śniadania do spore wyzwanie bo jest pracochłonne i drogie ale mam na to receptę

Twój organizm potrzebuje zbilansowanego oraz pełnego odżywczego śniadania, które można przygotować szybko a takie rozwiązanie oferuje firma Herbalife, która od ponad 30 lat jest liderem zdrowego stylu życia i odżywiania

Polecam wszystkim w każdym wieku program Zdrowego Śniadania Herbalife

Koktajl odżywczy jako pełnowartościowy odpowiednio zbilansowany posiłek Formuła 1 w pięciu różnych smakach oraz Herbatę Thermojetics, która pobudzi, orzeźwi i zapewni energię na początek dnia

Zastępuje pełnowartościowy posiłek – śniadanie. Ma tylko 220 kalorii i zbilansowane ilości witamin, minerałów i białka 1 porcja Formuły 1 odżywczo odpowiada posiłkom o kaloryczności ok. 1700 kcal.

orzeźwia, wzmacnia i dodaje energii już po kilku minutach od spożycia. Poprawia zdolność koncentracji, usuwa zmęczenie. Produkt świetnie reguluje trawienie i ma właściwości oczyszczające

Proszę popatrzeć na ile dłużej takie śniadanie pomaga w zachowaniu uczucia sytości.

  • Białko + węglowodany złożone czyli koktajl Formuła 1 Herbalife +3 godziny
  • Białko: kurczak, ryba, chuda wołowina, białko jajka, soja – 2-3 godziny
  • Węglowodany złożone: owoce, warzywa, produkty zbożowe (płatki owsiane, brązowy ryż, makaron, pieczywo gruboziarniste) – 30-60 minut
  • Proste węglowodany: kanapki, ciasta, soki, makaron, ryż, ziemniaki – 10 minut

Incoming search terms:

  • zdrowe sniadanie
  • śniadanie herbalife zdjęcia
Be Sociable, Share!
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii, suplementy diety, Wellness, Zdrowe Odżywianie i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

13 odpowiedzi na „Co dziś jadłeś na śniadanie?

  1. Marzena pisze:

    Podobał mi się wczorajszy kurs, dużo notowałam ale jak widzę jest to dobre streszczenie. Zrozumiałam swój błąd jedzenia śniadania około 10 godziny w pracy. Spróbuje ten pomysł ze zdrowym śniadaniem wydaje mi się ze jest to dobre i szybkie rozwiązanie dla nie jedzących śniadań w domu:)

  2. Bartosz pisze:

    Zaczynam jeść sniadania, nie wiedziałem ze to takie ważne a zaczyannie dnia od mocnej kawy i papierosa odkładam. Co prawda z mlekiem jestem trochę pogniewany ale mam nadziję ze ten koktajl będzie faktycznie taki dobry, bardzo jestem ciekaw tej herbaty i jej poweru …

  3. Pingback: Czy wiesz jak zapanować nad głodem? | Centrum Promocji Wellness

  4. Jadwiga pisze:

    Ciekawy artykuł a do tej pory myślałam, że płatki i mleko to zdrowe śniadanie ale jak widzę nasz organizm ma okreslone wymagania a często pomijałm z braku czasu ten posiłek ..czas na zmiany chętnie spróbuję tego koktajlu to faktycznie jest wygodne kwestia czy będzie mi smakował ?

  5. Marzena Rec pisze:

    Podoba mi się to wyjaśnienie to ma sens. Wykresy wreszcie mi wyjaśniły dlaczego ciągle czuje się głodna może faktycznie przejdę na ten koktajl odżywczy i zobaczę efekty jaki smak polecacie na początek? Ma ktoś jakieś sugestie..

  6. Pingback: Zasady bilansowania diety | Centrum Promocji Wellness

  7. Ada pisze:

    Długo się zastanawiałam nad tym rozwiązaniem ale postawiłam kropkę nad „i” powiem tylko tyle rewelacja zapomniałam o głodzie w południe i co najwazniejsze teraz już regularnie jem śniadanie wspólnie z mężem bo jemu też to bardzo odpowiada. Jeżeli macie jakieś ciekawe przepisy na przygotowanie Formuły 1 napiszczie pls 🙂

  8. Pingback: Zimowa dieta czyli jak zrzucić świąteczne kilogramy | Centrum Promocji Wellness

  9. Pingback: Bądż Wellnes zimą | Centrum Promocji Wellness

  10. qba pisze:

    napoje należy pić min. 15-20 min przed posiłkiem i min. 1 godzinę po posiłku. Jeśli piejemy w trakcie, wtedy rozcieńczamy soki żołądkowe co jest nie wskazane.

    Po drugie – białko+węglowodany – jestem raczej zwolennikiem w miarę możliwości nie łączenia białka i węglowodanów. Do rozłożenia białka jest używany enzym kwasowy, do rozłożenia węglowodanów enzym zasadowy. Jeśli te dwa enzymy się wymieszają wtedy w pewnym stopniu się neutralizują, pozostawiając słaby wodnisty roztwór który nie jest w stanie strawić białka ani węglowodanów. Efektem jest w części niestrawione pożywienie. Z uwagi na to, że w przewodzie pokarmowym obecne są bakterie, dochodzi do rozkładu białka i fermentacji węglowodanów. Efektem jest wydzielanie toksyn które przenikają szybko do układu krwionośnego. Rozkład i fermentacja jest przyczyną wielu dolegliwości układu trawiennego.

    Po trzecie -autor rekomenduje spożywanie owoców podczas posiłku. Tu też należy zwracać uwagę jakie owoce w połączeniu z jakim posiłkiem. Wskazane jest spożywanie węglowodanów z niekwaśnymi owocami. Spożywanie białka i skrobi ze słodkimi owocami jest niewskazane. Słodkie owoce to cukier który hamuje wydzielania soków żołądkowych a efekty tego są oczywiste(patrz wyżej) 😉

  11. Pingback: Koktajl Herbalife na dzień dobry | Centrum Promocji Wellness

  12. Pingback: Dieta po świętach | Centrum Promocji Wellness

Dodaj komentarz