Tajemnice Diety Proteinowej

Ostatnio najmodniejszą dietą jest dieta dukana, która koncentruje się na dostarczeniu do organizmu białka. Podczas odchudzania białko odgrywa ważna rolę i nie można o nim zapomnieć ale dieta białkowa ma też swoje minusy o których należy pamiętać o tym napisze następnym razem.

Do prawidłowego funkcjonowania Nasz organizm potrzebuje składników odżywczych. Wszystkie produkty, które spożywamy mają określony skład i dostarczają nam witamin, minerałów, tłuszczy, węglowodanów i białka ale razem z tym dostarczamy do organizmu kalorie, które między innymi odpowiadają za naszą wagę.

Pierwsze pytanie na które trzeba sobie odpowiedzieć to czy dostarczam do organizmu tego co jest niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania czy też jem produkty małowartościowe a moja dieta opiera się o półprodukty lub co gorsza Fast foody?

Należy wiedzieć, że do prawidłowego funkcjonowania organizm potrzebuje 114 składników odżywczych każdego dnia w odpowiednio zbilansowanych proporcjach.

Dlatego wszelkie diety, oparte na eliminowaniu poszczególnych grup produktów są dla Nas niezdrowe a nawet uzyskane w początkowej fazie efekty skutkują efektem Jo-jo.

Dzisiaj dużą grupę Naszych klientów stanowią osoby po diecie dukana, które właśnie borykają się z wracającą wagą.

Podczas odchudzania ważne jest racjonale odżywianie zgodnie z potrzebami naszego organizmu. Więc żeby podjąć efektywne Odchudzanie należy poznać stan i kondycję naszego organizmu. Polecam tutaj każdemu na początek wykonać taką diagnozę.

Białko w naszej diecie jest kluczowym składnikiem ale nie jedynym. Celem dobrej i skutecznej diety jest zbudowanie odpowiednich proporcji pomiędzy masą mięśniową a tkanką tłuszczową. A często się zdarza na dietach niedoborowych – monodietach,  że chudniemy z  mięśni nie spalając tkanki tuszowej .

Rola Białka w naszej diecie jest bardzo ważna

Czym są proteiny? To podstawowy budulec wszystkich żyjących istot. Nasze ciało w 25% składa się z protein. One są zbudowane z małych bloków zwanych aminokwasami. Istnieje 9 podstawowych aminokwasów potrzebnych organizmowi do optymalnego funkcjonowania, pozostałe aminokwasy nie są niezbędne ale korzystne.

Mamy białka zwierzęce i roślinne, w większości spożywamy białka zwierzęce np. mięso, jajka, mleko. Spożycie tych białek w naszej codziennej diecie powoduje jednak duże spożycie tłuszczu, który znajduje się w tych produktach.

Podczas odchudzania jak i również zdrowego odżywiania należy zbilansować białka i wprowadzić do diety białka sojowe. Soja jest rośliną, która dostarcza białka najwyższej jakości. Jest także jedynym źródłem roślinnym, które zawiera komplet protein. Oznacza to, że soja dostarcza wszystkie 9 aminokwasów. Proteiny sojowe działają długo i są wolno rozkładane. Spożywając produkty sojowe dostarczamy białko bez zbędnego tłuszczu.

Każdy z nas ma inne zapotrzebowanie na białko o tym mówi nam tzw. Protein Factor, który określa nasze zapotrzebowanie na białko, niedobór białka w naszej diecie prędzej czy później skutkuje nadwagą więc należy pamiętać o dostarczaniu białka zgodnie z zapotrzebowaniem. Możesz to sprawdzić wykonując Bilans Wellness
Kilka przykładów zawartości białka w poszczególnych produktach

Produkty Białko w 100 g
Kurczak, mięso z piersi bez skóry 21,50
Mleko spożywcze 1,5 % 200 ml 6,80
Wołowina, polędwica 20,10
Wieprzowina, karkówka 16,10
Tuńczyk świeży 22,00
Szynka wieprzowa gotowana 16,40
Soczewica, kiełki 9,00
Soja, suche nasiona 34,30
Schab pieczony 30,40
Ser twarogowy chudy 19,80
Ser Feta 17,00
Śledź świeży 16,30
Jajo kurze, całe 12,50
Jogurt do picia Danonki 2,80

 Osoby borykające się z nadwagą muszą zwracać uwagę na ograniczenie kalorii i spożycie białka zgodnie z zapotrzebowaniem co jest trudne w związku z tym tak jak już pisałam w produktach tych oprócz biała jest tłuszcz i są węglowodany.

Idealnym rozwiązaniem, które stosujemy podczas pracy z klientami jest sersonalizowana dieta, która łączy suplementację z dietą talerzową co pozwala:

  • Kontrolować kaloryczność posiłków
  • Odżywić organizm na poziomie każdej komórki
  • Zoptymalizować spożycie białka zgodnie z zapotrzebowaniem
  • Dostarczyć odpowiednią energię
  • Zapewnić uczucie sytości na dłużej

Jeżeli  będziesz spożywał odpowiednią dla swojego organizmu ilość protein, będzie rzadziej odczuwał głód. Zwiększenie ilości spożywanego białka w połączeniu ze zdrowymi węglowodanami spowoduje utrzymanie beztłuszczowej masy ciała. Im większa jest beztłuszczowa masa ciała, tym szybszy metabolizm i tym więcej spalanych kalorii.

Pamiętaj ,że każdy kilogram mięśni spala 6,5 kalori dziennie a każdy kilogram tkanki tłuszczowej spala mniej niż jedną kalorie dziennie !!

Szczególnie polecam 2 suplementy, które idealnie są w stanie sprostać każdemu wyzwaniu:

  • Koktajl proteiny Herbalife dostępny w 5 smakach, który oferuje naszemu organizmowi wszelkie niezbędne składniki odżywcze przy min. Wartości kalorii
  • Odżywkę białkową Herbalife, jest to opatentowane rozwiązanie łączące mieszankę białka sojowego i białka serwatki, które działa szybko i jest szybko przetwarzane  

To idealne rozwiązanie, które pozwala zdrowo redukować wagę i budować odpowiednie proporcję pomiędzy masą mięśniową a tkanką tłuszczową co pozwala na podniesienie metabolizmu oraz idealne kształtowanie sylwetki. Więc jest to zdrowe i optymalne chudnięcie

  • Jeżeli chcesz poznać Swoje zapotrzebowanie na Porteiny? – zamów Bilans Wellness
  • Jeżeli chcesz zdrowo chudnąć i idealnie formować Swoją sylwetkę zamów program diety
  • Jeżeli potrzebujesz więcej informacji PYTAJ 🙂

Czekam na Ciebie

Incoming search terms:

  • herbalife
Be Sociable, Share!
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii, Skuteczne Odchudzanie, suplementy diety, Wellness, Zdrowe Odżywianie i oznaczony tagami , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Tajemnice Diety Proteinowej

  1. Pingback: Zdrowe przekąski w diecie | Centrum Promocji Wellness

Dodaj komentarz