Przewodnik po zdrowiu serca część 1

Twoje Serce jest ukryte pod żebrami i nam bije i bije ….do czasu!
Choroba sercowo-naczyniowa jest powodem blisko połowy wszystkich zgonów w Europie!

Zapraszam do zabawy odpowiedz Sobie na ponisze pytania i zastanów się które ze stwierdzeń dotyczą Ciebie ?

  • Mam ubogie nawyki żywieniowe
  • Brak czasu na ćwiczenia
  • Nadwaga
  • Palę papierosy
  • Jestem przepracowany
  • Zawsze wszystko w biegu
  • Choroby serca w rodzinie
  • Jestem podatny na stres 

Właśnie określiłeś Swoje obszary ryzyka

” Utrzymanie silnego zdrowego układu sercowo-naczyniowego ma zasadnicze znaczenie dla Twojego zdrowia i jakości życia. Więc po co czekać? Zacznij ju dzisiaj dokonywać życiowych wyborów, które dadzą Ci serce mistrza i życie zwycięzcy”

Dzisiaj skupimy się na równowadze umysłu

1. Zredukuj stres – to zabójca. Jeżeli cię dopadnie zrób sobie przerwę weż głeboki oddech i skoncentruj się na jakiejś przyjemnej chwili, później dopiero zastanów sie na co masz wpływ i posukaj rozwiązania przyczyny Twojego stresu. Taka prosta czynność może uratować Ci życie jeżeli istnieje u Ciebie zwiększone ryzyko chorób serca

2. Naucz się mówić NIE – jeżeli jsteś osobą, która zawsze stara sie zadowolić innych i zawsze mówiesz TAK prawdopodobnie ignorujesz własne potrzeby. Poćwicz słowo NIE i zacznij go używać a adzyskasz kontrolę nad swoim czasem i energią

3. Relaks– zapomiałeś juz co ot znaczy być zrelaksowanym? Spróbuj prostej medytacji:przez 5-10 minut skoncentruj się na długich, głebokich oddechach i staraj sie nie myśleć o niczym innym. Może to pomóc w przywróceniu spokoju i odstresowywaniu.

4. Śmiech – czasem nasze życie prytłacza Nas zajęciami i bierzemy go tak poważnie , że zapominamy o casie na zabawę. Śmiech uwalnia endorfiny, które pomagają w utrzymywaniu zdrowi. Zredukuj ilość czasu, który spędzasz z ludżmi nastawionymi negatywnie. Oni potrafią pozbawić Cię cennej energii. 

Pamiętaj, że nalezy żyć chwilą obecną- Przeszłość odeszła, nie możesz jej zmienić. Przyszłosci jeszcze nie ma więc skup sie na obecnej chwili. Najważniejsza jest równowaga we wszystkich dziedzinach Twojego życia!

Be Sociable, Share!
Ten wpis został opublikowany w kategorii Wellness, Zdrowe Odżywianie, Zdrowe Serce i oznaczony tagami , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Jedna odpowiedź na „Przewodnik po zdrowiu serca część 1

  1. Pingback: OTYŁOŚĆ BRZUSZNA CZYLI FIGURA JABŁKO | Centrum Promocji Wellness

Dodaj komentarz