Na co należy zwrócić uwagę wiosną w naszej Diecie ?

Wiosna niesie za sobą ponad czterokrotnie wyższe ryzyko zachorowania na infekcje górnych dróg oddechowych, niż jesień. Tak wynika z danych opublikowanych przez Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego. Co robić, aby wzmocnić układ immunologiczny i ograniczyć możliwość wiosennego przeziębienia?

Jest na To rada polecam SOS dla twojego układu odpornościowego
Wczesną wiosną nasz organizm budzi się z zimowego snu, ale do pełnego przebudzenia potrzebuje dużej dawki energii. Czujemy się wtedy osłabieni, zmęczeni, śpimy za dużo albo wręcz przeciwnie – męczy nas bezsenność. Dzieci z kolei skarżą się na senność i brak koncentracji.

Przychodzi wiosna i wówczas odczuwamy nagły przypływ energii, nasz metabolizm przyspiesza, zmienia się tętno, częstość oddychania i poziom hormonów wpływających na nastrój, ale ponieważ wszystko dzieje się szybko, nasz organizm nie jest w stanie elastycznie przestawić się na wiosenny tryb. Jaka jest rada?

Staraj się poprawiać swoje nawyki żywieniowe. Nie tłumacz się napiętym rytmem dnia i brakiem czasu. Od czego zacząć zmianę przyzwyczajeń? Od 5 porcji naturalnych witamin dziennie! Eksperci przekonują, że prawidłowa dieta musi zawierać odpowiednią ilość owoców, warzyw i soków, które poprawiają ogólną kondycję organizmu oraz wpływają pozytywnie na samopoczucie.

Powinno się je spożywać jak najczęściej w ciągu dnia, a obowiązkowo – 5 razy dziennie. Warto więc zacząć dzień od pożywnego rodzinnego śniadania z dużą ilością witamin w formie owoców, warzyw i soku. Wykorzystaj też fakt, że nastała wiosna, a wraz z nią pojawiły się świeże warzywa i owoce. Skomponuj wiosenne zestawy śniadaniowe dla siebie i rodziny!

W Twojej Diecie nie powinno zabraknąć specjalnie dobranych witamin:

§ Witamina B6 – rozpuszczalna w wodzie, powinna być codziennie uzupełniana, gdyż nie jest magazynowana w organizmie, a jest istotna dla metabolizmu białek.

§ Witamina E i selen – antyoksydanty, które wspierają układ immunologiczny i neutralizują wolne rodniki. Mężczyźni mają większe zapotrzebowanie na selen. Prawie połowa selenu w organizmie mężczyzny występuje w jądrach i części nasieniowodów przyległych do gruczołu prostaty. Selen i witamina E działają synergicznie, dając wspólnie silniejsze efekty niż suma pojedynczych działań obu tych składników.

§ Witamina C i beta karoten – działają wspólnie jako grupa związków antyoksydacyjnych, neutralizując działanie wolnych rodników i wspierając układ immunologiczny.

§ L-fenyloalanina – niezbędny aminokwas, wspierający witalność.

§ Kwas pantotenowy – witamina z grupy B. Wspiera proces budowania komórek, podtrzymanie naturalnego wzrostu oraz rozwój centralnego układu nerwowego. Wspiera naturalny proces przemiany tłuszczu i cukrów w energię.

§ Wodorosty – wodorosty są doskonale znane ekspertom w dziedzinach odżywiania i zielarstwa dzięki dużej zawartość jodu i innych niezbędnych składników mineralnych, które wspierają poprawne funkcjonowanie tarczycy.

§ Palmitynian Askorbylu – rozpuszczalny w tłuszczach antyoksydant, podobny w działaniu przeciwutleniającym do witaminy C, uaktywnia się w tkance tłuszczowej uzupełniając działanie witaminy C.

Żeby dostarczyć wszystkie niezbędna witaminy, minerały i wartości odżywcze warto wspomóc się suplementacją

Be Sociable, Share!
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii, Zdrowe Odżywianie i oznaczony tagami , , , , , , , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz