Tajemnica Zbilansowanej Diety

Obecnie rośnie nasza świadomość w obszarze zdrowego odżywiania i coraz więcej osób podejmuje próby wprowadzenia tych ważnych zasad Zdrowej diety w życie ale z drugiej strony mamy z tym dużo problemów bo nie mamy odpowiedniej wiedzy a dieta kojarzy się nam przeważnie z odchudzaniem! Bardziej bazujemy na naszej podświadomości „bo tak się nam wydaje, tak ktoś powiedział itd..” niż podstawach dietetyki nie zdając sobie sprawy, że producenci żywności dbają o naszą podświadomość, którą kształtują przez wszech obecne Reklamy każdego dnia.

Warto się nad tym zastanowić że smacznie nie koniecznie znaczy zdrowo!

Wczoraj prowadziliśmy dla zainteresowanych osób kurs Internetowy

„Jak odpowiednio bilansować swoja codzienną dietę”

Otrzymaliśmy już wiele pytań i proś o streszczenie omawianego materiału. Pytacie Czy można schudnąć, jak poprawić przemianę materii, podnieść swój metabolizm…

Przygotowujemy z tego tematu 3 częściowy film, który będzie niedługo przygotowany o czym poinformujemy wszystkich.

Warto wiedzieć że obecnie króluje konsumpcyjny styl życia co niestety przekłada się na nasze zdrowie jeszcze 50 lat temu średnio na osobę spożywaliśmy 200kg jedzenia rocznie to nie była tak dawno… dzisiaj jest to 300kg rocznie na osobę! Dużo prawda?

W naszym odżywianiu króluje pojecie niedoborów i nadmiarów co przekłada się na same nasze problemy poniższy slajd to dobrze obrazuje
 Dochodzimy do punktu w którym każdy musi zadać sobie pytanie kiedy tak naprawdę zaczyna się złe odżywianie i czym różni się jedzenie od odżywiania?

Jak myślicie KIEDY? Odpowiedź jest prosta! Złe odżywianie zaczyna się każdego ranka śniadaniem! Dlaczego bo nasze śniadanie to: Cukier, węglowodany, tłuszcz i kalorie i bardzo niska wartość odżywcza

Zapraszam wszystkich do naszego artykuły poświeconego tematyce ZDROWEGO ŚNIADANIA >>;PRZECZYTAJ ARTYKUŁ<<Musisz wiedzieć, że Twój organizm człowieka składa się z setek trylionów komórek. Optymalne funkcjonowanie organizmu wymaga dostarczania mu codziennie ponad 100  różnych substancji. Należą do nich witaminy, substancje mineralne, mikroelementy, aminokwasy i woda, która bierze udział w funkcjonowaniu wszystkich części ciała. Dla ich prawidłowej pracy, potrzeba nie mniej niż 1,5  – 2,0 litry wody dziennie. W ciągu dnia i w nocy organizm traci wodę i energię,  której  źródłem  są białka,  tłuszcze i węglowodany. W nocy komórki aktywnie regenerują się zużywając  witaminy,   substancje  mineralne i pozostałe składniki, dostarczone w ciągu dnia oraz wodę

Wracając do naszego konsumpcyjnego stylu życia i tych 300 kg jedzenia spożywanych na osobę musisz wiedzieć jak podzielić spożywane racje żywnościowe w diecie

 Zalecany rozkład procentowy całodziennej racji pokarmowej w codziennej diecie:

  • 3 posiłki – śniadanie 30-35%, obiad 35-40%, kolacja 25%
  • 5 posiłków – pierwsze śniadanie 25-30%, drugie śniadanie 5-10%, obiad 35-40%, podwieczorek 5-10%, kolacja 15-20%

Najkorzystniej jest spożywać 4-5 posiłków dziennie, bezwzględnie nie należy jeść rzadziej niż 3 razy w ciągu dnia.

PAMIĘTAJ! Rzadkie spożywanie posiłków zaburza nasz metabolizm i może nasilać gromadzenie tkanki tłuszczowej co sprzyja nadwadze, otyłości i wielu przewlekłym schorzeniom!

Jak już wiesz jak podzielić ilość spożywanego jedzenia to następna ważna rzecz to oczywiści podział składników pokarmowych w diecie

  •  Zawartość białka w dziennej racji pokarmowej powinna wynosić 10-15%. Połowę z tego powinno stanowić białko zwierzęce, które jest pełnowartościowe. Jego źródłem są m.in. ryby, mięso, jaja, mleko i przetwory mleczne.

Produktami roślinnymi bogatymi w białko są nasiona roślin strączkowych (głównie fasola, groch, soja, soczewica). Pewnie wielu z Was już słyszało, że są zdrowe.

  • Zapotrzebowanie na tłuszcze zależy od organizmu, jednak ogólnie powinny dostarczać ok. 25-30% energii. Pamiętajcie, że tłuszcz spożywamy nie tylko jako dodatek np. do smażenia, ale również jako składnik wielu produktów. Bardzo korzystnie jest dodawać tłuszcz na surowo do gotowych potraw, np. oliwę z oliwek do sałatek.

Zachęcam do dużej różnorodności w przyrządzaniu potraw. Większość ludzi wykorzystuje najczęściej smażenie, a potrawy przygotowane na parze czy pieczone w folii również są bardzo smaczne. Do tak przygotowanej potrawy można dodać oliwy lub oleju rzepakowego, aby utrzymać właściwy udział tłuszczu oraz wzbogacić smak. Poza tym, po takim posiłku nie będziecie czuć się senni. Będziecie czuć się lekko, a co również ważne, odżywiając się zdrowo poprawiamy wygląd skóry a nasze ciało staje się smuklejsze.

  • Węglowodany powinny dostarczać ok. 50-70% energii. Głównym ich źródłem są produkty zbożowe, ziemniaki, rośliny strączkowe. W przypadku produktów zbożowych polecam spożywanie produktów pełnoziarnistych. Są one także źródłem błonnika nierozpuszczalnego, wpływającego na przemianę materii.

Węglowodany rafinowane (czekolada, cukier, cukierki) nie powinny przekraczać 15%,

Owoce i warzywa także dostarczają węglowodanów, poza tym są bogatym źródłem błonnika, witamin i składników mineralnych. Dzienne spożycie warzyw i owoców w zbilansowanej diecie nie powinno być mniejsze niż 500g. Pamiętajcie jednak, że większą część powinny stanowić warzywa.

Jak Widzisz  Każdy z Nas stoi przed wyzwaniami jakim musimy sprostać. Pytanie DLACZEGO teoretycznie już powinno być dla Ciebie jasne więc czas na działanie bo nie samą wiedzą człowiek żyje!

Musimy zacząć od fundamentów jeżeli już mamy ŚWIADOMOŚĆ jak i dlaczego należy odżywiać się zdrowo to teraz zadbajmy o to żeby osiągnąć swój cel poznając jakie potrzeby ma nasz organizm bo przecież każdy jest inny.

Od czego zacząć zbilansowaną dietę? Zdaj sobie kilka pytań:

  • Czy znasz swój indeks masy ciała i wiesz jaki dla Ciebie jest prawidłowy? Może warto trochę przytyć lub spalić zbędny tłuszcz i zdrowo schudnąć
  • Czy znasz swój Protein Factor żeby dobrać odpowiednio spożycie białek do potrzeb Swojego organizmu co wpłynie na prawidłowe odżywienie masy mięśniowej, która odpowiada za poziom naszego metabolizmu.
  • Czy znasz swój RMR poziom metabolizmu spoczynkowego co pozwoli nam kontrolować jakość i kaloryczność spożywanych posiłków
  • Warto poznać procent posiadanej tkanki tłuszczowej żeby kontrolować właściwe proporcje pomiędzy masą mięśniową a tłuszczową

JEŻELI CHCESZ  ZDIAGNOZOWAĆ STAN I POTRZEBY SWOJEGO ORGANIZMU ZAPRASZAM DO WYKONANIA BILANSU WELLNESS

>>ZAMÓW SWÓJ BILANS<<

Często każdy się skupia na sprawach doraźnych odkładając istotne decyzje na później wychodząc z założenia, że żyjemy dniem codziennym. Natomiast nie wszystko skutkuje tak jak brak tlenu i wody i dokładnie tak samo jest z racjonalnym odżywianiem naszego organizmu.

Wynik braku wartości odżywczych zobaczymy dopiero za kilkanaście lat ale czasu już nie cofniemy. 

Niestety obecny styl życia i skala uprzemysłowienia produkcji żywności uniemożliwia nam racjonalne odżywianie każdego dnia dlatego musimy wspomóc odżywianie witaminami, ziołami, minerałami dostarczanymi pod postacią naturalnych suplementów.

Dla kogo suplemntacja jest wskazana każdego dnia?

Tak naprawdę w dzisiejszych czasach każdemu kto chce się zdrowo odżywiać i zawczasu dbać o swoje zdrowie ale jeżeli :

  • Nie masz czasu na przygotowywanie pełnowartościowych posiłków w domu
  • Nie spożywasz min. 5 porcji warzyw i owoców każdego dnia
  • Jesz mało posiłków z pełnych ziaren
  • Nie spożywasz 3 razy w tygodniu ryb morskich
  • Jesz mało mlecznych produktów
  • Często ulegasz infekcjom
  • Żyjesz w biegu i masz dużo stresu

To nie czekaj aż pojawią się pierwsze objawy: zbędna tkanka, tłuszczowa, przemęczenie, brak energii i problemy zdrowotne tylko uzupełnij swoją dietę dobrej jakości Suplementami

Polecam suplementy Herbalife z których korzysta od 30 lat ponad 80 milionów osób na całym świecie.

Są przynajmniej cztery powody,dla których nie możemy asymilować wszystkich potrzebnych składników z pożywienia:

  • Musielibyśmy spożywać bardzo duże  ilości warzyw i owoców, produktów zbożowych i białka
  • Transport i przechowywanie.
  • Mycie i gotowanie.
  •  Przetwarzanie.

Tytułem podsumowania przytoczę istotny cytat

”Kto dziś nie ma czasu i pieniędzy na inwestycje we własne zdrowie w przyszłości będzie zmuszony zainwestować dużo więcej w swoje choroby”

Więc od czego zacząć od DIAGNOZY stanu i potrzeb swojego organizmu

>SPRAWDŹ JAK ZAPLANOWAĆ SWOJĄ DIETĘ<<

Incoming search terms:

  • złe odżywianie
  • bilansowanie posiłków
  • jak bilansowac bialka i weglowodany
Be Sociable, Share!
Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii, suplementy diety, Wellness, Zdrowe Odżywianie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz