ANALIZA SKŁADU CIAŁA TO PODSTAWA SKUTECZNEJ DIETY

CZY WIESZ JAKA JEST TWOJA DIETA

  • Czy Wiesz czego potrzebuje Twój organizm i w jakim jest obecnie stanie?
  • Czy wiesz ile naprawdę lat ma Twój organizm?nawaga

Każdego dnia jesteśmy „za Pan Brat” z nasza codzienną dieta, z tym że jednemu ona służy a drugiemu nie! Wtedy zaczyna się problem z kontrola wagi, kondycją, dobrym samopoczuciem, koncentracją a w konsekwencji nadwaga i otyłością o czym mówi nam współczynnik BMI

To, że przybieramy na wadze, bo spożywamy za dużo kalorii w stosunku do tego, co nasz organizm jest w stanie spalić podczas dnia, jest pewnie sprawą oczywistą dla wszystkich. Ale czy Receptą na Odchudzanie jest zmniejszenie ilości i wielkości spożywanych porcji?

Przyzwyczailiśmy się kontrolować wagę naszego ciała przy pomocy tradycyjnej łazienkowej wagi, jednak ciężar ciała nie jest dobrym wskaźnikiem stanu naszego organizmu. Problem w tym, że nie tylko nieprawidłowa waga ale przede wszystkim nadmiar tkanki tłuszczowej stanowi prawdziwe zagrożenie! Należy pamiętać, że właściwym celem diety jest redukcja zbędnej tkanki tłuszczowej, której może (choć nie musi) towarzyszyć zmniejszenie ciężaru ciała.

Warto też wiedzieć, że jeżeli nie dostarczymy odpowiedniej jakości paliwa dla naszego organizmu to nasz metabolizm nie będzie miał energii do Pracy i wskazówka na wadze może nieubłagalnie przesuwać się w górę pomimo, że wydaje się nam że jemy mało.

Dlaczego tak się dzieje i czy to w ogóle możliwe? Jak najbardziej. Brzmi to jak żart tyjemy, gdyż tak naprawdę, jemy za mało! Oczywiście te za mało; dotyczy nie wielkości porcji czy posiłków, lecz ilości dostarczanych składników odżywczych.

  1. Jeżeli Brak Ci energii – to jest to wynikiem braku składników odżywczych , głownie witamin i minerałów.
  2. Kontrolując wielkość porcji ograniczasz kalorie a nie możesz zgubić zbędnych kilogramów – to wynik źle zbilansowanej diety a tzw. głód jakościowy powoduje gromadzenie tłuszczów przez organizm, który robi zapasy na „gorsze czasy”.
  3. Ciągle chorujesz lub masz infekcje  – to Twój system immunologiczny jest zbyt słaby.

Czy można to zmienić?

TAK! Właściwie diagnozując swój organizm poznając jego kondycje i potrzeby co jest możliwe dzięki wykonaniu tzw. Analizy Składu Ciała

Szybko działające w obietnicy „cudowne diety” mogą obniżyć tylko ciężar ciała kosztem mięśni i odwodnienia organizmu. Takie diety nie spalą Tkanki tłuszczowej i powodują efekt JO-JO.

Zdarza się też, że osoby które podczas diety systematycznie ćwiczą nie widzą spodziewanych efektów na swojej łazienkowej wadze. W tym wypadku redukcja tkanki tłuszczowej, której towarzyszy przyrost tkanki mięśniowej pozostaje niezauważalna dla naszej wagi. Dlatego, że KG mięśni jest kilka razy cięższy od KG tłuszczu, a systematycznie ćwicząc zwiększamy ich objętość i ciężar.

Wniosek jest oczywisty: to co należy mierzyć podczas odchudzania to poziom tkanki tłuszczowej i monitorować objętość czyli obwody w centymetrach naszego ciała w różnych punktach: pas, biodra, uda, biust

Można to zrobić na specjalnych urządzeniach monitorujących kilkanaście punktów naszego organizmu. My pracujemy na japońskich urządzeniach marki TANITA

Urządzenie wykorzystuje technikę BIA (Bioelectrical Impedance Analysis), która ocenia skład ciała wysyłając słaby, bezpieczny prąd przez tkanki. Prąd przechodzi swobodnie przez płyny zawarte w tkance mięśniowej lecz natrafia na trudności gdy przechodzi przez tkankę tłuszczową. Wagi Tanita wykorzystują pomiary tego oporu aby obliczył skład ciała

Przy Analizie Składu Ciała otrzymujemy wszystkie wyniki, które mogą nam pomóc w stworzeniu OPTYMALNEGO programu żywieniowego.

Analiza Składu Ciała pozwala zdiagnozować

  • Procentową zawartość tkanki tłuszczowej
  • Zawartość tkanki tłuszczowej w kilogramach
  • Zapotrzebowanie na proteinyw gramach
  • Nawodnienie organizmu – Procentowa zawartość wody w naszym organizmie
  • Wiek metaboliczny (komórkowy) – faktyczne wewnętrzne zużycie organizmu
  • Beztłuszczową Masa Ciała
  • Otłuszczenie organów wewnętrznych
  • Metabolizm spoczynkowy
  • Budowę ciała

Na tej podstawie jesteśmy w stanie obliczyć dokładne zapotrzebowanie na składniki odżywcze, jak również dobrać odpowiednio ilość kcal i w konsekwencji zbudować idealnie zbilansowany program żywieniowy, który będzie działał tak jak chcemy (odtłuszczająco, zdrowotnie, na przybranie masy mięśniowej, itp)

Czy wiesz jaki jest optymalny poziom tłuszczu w Twoim organizmie?

Tabela zakresów poziomu tkanki t³uszczowej u osoby doros³ej

Otyłość, której istotą jest nadmiar tkanki tłuszczowej wiąże się z nadciśnieniem, chorobami serca, cukrzycą, pewnymi rodzajami nowotworów, bezpłodnością itp. Ilość tkanki tłuszczowej, która przekroczy 30% u mężczyzn i 35% u kobiet, świadczy o dużej otyłości tłuszczowej. Również zbyt niski poziom tłuszczu nie jest wbrew potocznym sądom, korzystny dla organizmu. Tkanka tłuszczowa spełnia ważną rolę: chroni organy wewnętrzne, pomaga w regulacji ciepłoty ciała, przechowuje witaminy, stanowi materiał energetyczny.

Dlatego zaczynając dietę koniecznie musimy sprawdzić stan i potrzeby organizmu i na tej podstawie dobrać dla siebie skuteczna dietę która właściwie zregeneruje Twój organizm, spali zbędną tkankę tłuszczową i właściwie odżywi i zregeneruje masę mięśniowa co pozwoli podnieść metabolizm spoczynkowy a co za tym idzie jeżeli zmienimy nawyki nigdy nie będziemy się borykać z efektem JO-JO  

 Jeżeli chcesz sprawdzić: swój poziom tkanki tłuszczowej, metabolizm spoczynkowy, zapotrzebowanie na białko i otrzymać informacje jak poprawić swoja kondycje i figurę spalając zbędna tkankę tłuszczową, jak zwiększyć spalanie kalorii  Skorzystaj z BILANSU WELLNESS w wersji online

przytycie-bilans-wellness

 lub odwiedź nasze Centrum Promocji Wellness

 

* wszelkie prawa zastrzeżone & Centrum Promocji Wellness – Prawa autorskie

Incoming search terms:

  • zawartość mięśni w organizmie tabela
Be Sociable, Share!
Ten wpis został opublikowany w kategorii diety, Skuteczne Odchudzanie, Wellness, Zdrowe Odżywianie i oznaczony tagami , , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.